Chia pudding met yoghurt

Dit ontbijtje is de perfecte start van de dag. Licht, gezond en helemaal vegan. Je kunt het de dag van tevoren maken zodat je 's ochtends meteen ready to go bent. Ook is dit ontbijtje ideaal voor onderweg! Dit recept is voor een persoon.

2 el chiapudding

1 el agavesiroop

100 ml plantaardige melk

plantaardige yoghurt

handje besjes









Begin met het fijnstampen van de besjes. Voor dit recept heb ik bramen en aardbeien gebruikt. Bosbessen, frambozen of andere besjes kunnen natuurlijk ook. Plet ze met een vork fijn en voeg daarna de chiazaadjes, melk en agavesiroop eraan toe. Ahornsiroop of honing zijn ook geschikt voor dit recept. Mix alles goed door elkaar en laat minstens 30 minuten staan.


De chiazaadjes zuigen het vocht op en zo ontstaat er een pudding achtige textuur. Doe de pudding in een bakje en voeg de gewenste hoeveelheid plantaardige yoghurt toe. Voor dit recept heb ik de mild & creamy naturel yoghurt van Alpro gebruikt. Kokosyoghurt past ook goed bij dit recept. Als laatste stap heb ik nog een aantal besjes toegevoegd.


Je kunt dit recept dus ook prima een dag van tevoren maken. Zo hebben de zaadjes zeker genoeg tijd om alles goed op te nemen. Zet het afgedekt in de koelkast en haal het er 's ochtends weer uit voor een kant en klaar ontbijtje. Eet smakelijk!