Pasta Primavera

Pasta primavera is de perfecte pasta voor in de lente. Primavera betekend dan ook lente in het Italiaans. De pasta zit vol met kleurrijke groente en is dus een gezonde keuze. Het is makkelijk en snel. Je hebt deze pasta binnen 30 minuten al op tafel gezet. Dit recept is voor vier personen.

1 citroen

1 rode paprika

1 gele paprika

1 wortel

1 rode ui

Handje cherrytomaten

Handje broccoliroosjes

Spaghetti








Begin met het snijden van de rode ui. Halve ringen werken het beste voor dit recept. Snijd daarna de wortel en paprika’s in dunne reepjes. Doe een klein beetje olijfolie in een grote pan en zet deze op medium-hoog vuur. Laat deze groente ongeveer vijf minuten op het vuur staan. In deze tijd kun je de broccoliroosjes koken en de cherrytomaten halveren. Voeg ook deze toe aan de pan.

Voor de pastasaus halveer je de citroen en pers je al het sap in een apart bakje. Voeg hier een flinke scheut olijfolie aan toe en maak het af met peper en zout.

Kook de spaghetti al dente (beetgaar) in water met een flinke scheut zout. Volgens de Italianen moet je pastawater zo zout zijn als de zee. Het meeste van dit zout giet je af. Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Maar een klein deel trekt in de paste, dit zorgt ervoor dat je pasta zelf ook lekker is.

Laat de pasta goed uitlekken. Voeg de spaghetti en de citroensap mix toe aan de pan met groente. Zet het vuur laag en mix alles goed door elkaar.

Deze pasta kun je op verschillende manieren garneren. Basilicum is een goede optie om de pasta lekker licht en fris te houden. Rol 6 blaadjes basilicum op tot een rolletje en snijd deze in kleine ringetjes. Voor een pittige variant kun je rode chilivlokken gebruiken. Je kunt hiervoor een klein beetje toevoegen aan de citroensap mix en de pasta ermee garneren.

De pasta is helemaal vegan, maar je kunt ook Parmezaanse kaas toevoegen voor de echte Italiaanse variant. Kortom, deze heerlijke pasta is helemaal aan te passen naar jouw wensen. Eet smakelijk!